publicaciones - otros
- Dantlgraber, M. (2015). Modularer Kurzintelligenztest (M-KIT) [Modular Short Intelligence Kit]. Bern: Hogrefe.
- Göritz, A. S., Bruder, M., & Reips, U.-D. (2014). Ein national gefördertes Onlinelabor als Infrastruktur für die Forschung: Ergebnisse einer Meinungs- und Bedarfserhebung [A nationally funded online laboratory as infrastructure for research: Results of an opinion and needs survey]. RatSWD Working Paper Series, 241, Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten.
- Oiarzabal, P. J., & Reips, U.-D. (eds.) (2012). Migration and the Internet: Social networking and diasporas [Special issue]. Journal of Ethnic and Migration Studies, 38(9).
- Reips, U.-D. (1997). Der Einfluß der Lernrichtung beim Erwerb von Kausalwissen: Die Berücksichtigung von Diagnostizität. Dissertation [veröffentlicht als Reips, 1998b]. Universität Tübingen.
- Reips, U.-D. (1997). Forschen im Jahr 2007: Integration von Web-Experimentieren, Online-Publizieren und Multimedia-Kommunikation [Science in the year 2007: Integration of web experimenting, online publishing, and multimedia communication]. In D. Janetzko, B. Batinic, D. Schoder, M. Mattingley-Scott und G. Strube (Eds.), CAW-97. Beiträge zum Workshop “Cognition & Web” (pp. 141-148). Freiburg: IIG-Berichte 1/97.
- Reips, U.-D. (1998). Erwerb von Kausalwissen: Lernrichtung und Diagnostizität von Effekten [Acquisition of causal knowledge: learning direction and diagnosticity of effects]. St. Augustin: Gardez!
- Reips, U.-D. (2000). Was ist Online-Forschung? Internet-Umfragen-Newsletter, 18, [10.05.2000].
- Reips, U.-D. (2003). Online-Erhebungen in den Sozialwissenschaften [Online surveys in the social sciences]. In: Arbeitskreis Deutscher Markt- und Sozialforschungsinstitute e.V. (ADM), Arbeitsgemeinschaft Sozialwissenschaftlicher Institute e.V. (ASI) und Statistisches Bundesamt (Hrsg.), Online-Erhebungen. Bonn: Informationszentrum Sozialwissenschaften.
- Reips, U.-D. (2004). Internet-basiertes Experimentieren: Theorie, Methode, Geschichte, Werkzeuge und Empirie. Synopsis zur kumulativen Habilitation.
- Reips, U.-D. (2008). A tutorial to create Web experiments with WEXTOR.
- Reips, U.-D. (2013). Virtual Euskal Herria (Basque Country): Measuring a special population’s Web ties. Foreword to P. J. Oiarzabal, The Basque diaspora webscape: Identity, nation and homeland, 1990s-2010s. Reno: Center for Basque Studies.
- Reips, U.-D., & McClelland, G. (2013). Interactive applets on the Web for methods and statistics. University of Amsterdam, AIAS Working Paper 132.
- Reips, U.-D., Morger, V., & Meier, B. (2001). “Fünfe gerade sein lassen”: Listenkontexteffekte beim Kategorisieren [“Letting five be equal”: List context effects in categorization].
- Buchanan, T., & Reips, U. D. (2001). Technological biases in online research: Personality and demographic correlates of Macintosh and Javascript use. Poster presented at Psychology and the Internet: A European Perspective. Farnborough, UK.
- Gensichen, J., Friemel C., Schmidt K., Sanftenberg, L., Dohmann, J., Reips, U.-D., Elbert, T. (2022, May 15). A primary care-based narrative exposure therapy on patients with post-traumatic stress disorder following intensive care [Poster discussion session]. D102 Topics in Behavioral Science and Health Service Research, Moscone Center.